onsdag 2 november 2011

Farsegels trakoriana

Slaktare små läses för tillfället på en badstrand i Egypten och min dotter hittade pocketversionen av Svavelvinter i en affär i Thailand. nu väntar jag bara på rapporter från någon rymdturist som läser i tyngdlöshet (kanske säkrast när man betänker romanernas massa). Kunde vi inte få se något bildbevis med böckerna framför sphinxer, Eiffeltorn, Jupiter eller liknande? Lite som den resande trädgårdstomten i Amelie från Montmartre.

Jag kunde till och med utlysa pris efter förtjänst för den bästa bilden i detta avseende.

8 kommentarer:

Magnus sa...

Synd att du inte skrev det här förra veckan för då hade jag kunnat ordna med bilder av läsning i Florens. Vilket är en väldigt trakorisk miljö må jag säga. Medici hade känt sig väl hemma i Trakorien.

Magnus

Werner sa...

Ja, det var ju tokig tajming. Jag som nyss avslutade omläsningen av första delan på Island, i skuggan av Eyjafjallajökull. Supermysigt!

Erik Granström sa...

Fasiken, här haglar exotismerna - men för sent!

David sa...

Jag kan inte erbjuda exotism men jag kan ge diskbänk. Jag läser just nu glupskt Slaktare små i ett radhus i Tyresö samtidigt som jag hackar Linas Matkasses förbaskade morötter till ackompanjemanget av de överbetalda tribaltatuerade hantverkarnas fasadspikande och ungarnas slagsmål i soffan framför Dinosaurietåget på Bolibompa. Varje gång jag känner att jag så att säga måste pudra näsan fylls jag av iver och lycka emedan jag då får läsa i lugn och ro tills bakdelen domnat bort till nån sorts manetkonsistens och min närvaro brutalt påkallas.

David Skog sa...

Och jag, som inte är i Tyresö, läser dock samma bok i ett extremt oglamoröst "förortsområde" i de sydöstra delarna av landet. (Var kommer alla dessa David ifrån?)

Erik Granström sa...

David * 2: Egentligen klarar man sig väl utan böcker som handlar om konstiga platser när man själv bevandrar exotiska marker. Behovet kan vara större när man sitter i Tyresö, Fosie, Glimåkra eller Matfors. Här i Nåntuna är det minsann inte så glamoröst just nu heller.

Martin sa...

Erik, är du tillbaka i Nåntuna? Alltså bor du där? Jag trodde du bodde utåt Knivsta. Jag kanske i så fall borde hälsa på dig nästa gång jag besöker mina gamla föräldrar. Vore trevligt...

Erik Granström sa...

Martin: Du är välkommen. Jag bor uppe i korsningen diagonalt från där gamla ICA låg om du minns det. Maila mig när det blir dags på erik.granstrom@gmail.com.